דו"ח העוני: הממשלה מרעיבה את אזרחיה

    אבי יעקב No Comments on דו"ח העוני: הממשלה מרעיבה את אזרחיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כך פותח מבקר המדינה יוסף שפירא את דו"ח העוני שלו: "עוני אינו גזרת גורל. לצד האחריות המוטלת על האדם לדאוג לצרכים הבסיסיים שלו ושל בני משפחתו לשם קיומם בכבוד, מוטלת על המדינה חובה משמעותית להבטיח מינימום של קיום אנושי בכבוד לבני החברה".

    894 אלף ישראלים, בהם 306 אלף ילדים, דיווחו כי בשל מחסור בכסף לעתים הם לא אכלו יום שלם, או צמצמו את הארוחות שלהם, כך מביא המבקר בדו"ח.

    "אי ביטחון תזונתי, שמשמעותו היעדר האפשרות לצרוך באופן סדיר מזון הכולל את כל רכיבי התזונה הנדרשים להתפתחות תקינה ולבריאות האדם, משפיע לרעה על הבריאות הפיזית והנפשית של הסובלים ממנו ותורם להנצחת מעגל העוני. לילדים שגדלים במשפחות שסובלות מאי ביטחון תזונתי סיכוי קטן יותר להגיע להישגים בלימודים ולהצליח לפרוץ את מעגל העוני.

    המועצה הארצית לביטחון תזונתי, שאמורה לייעץ לשר הרווחה בנושא התכנסה לראשונה רק בינואר 2013, כמעט שנה אחרי שהייתה אמורה להתכנס והיא מצויה בראשית עבודתה. כמו כן לא נמצא כי משרד הרווחה נתן למועצה אמצעים להפעלתה. יש לראות ליקויים אלה בחומרה.

    הממשלה השאירה את מרבית הסיוע למדווחים על אי ביטחון תזונתי למגזר השלישי – עמותות מזון. מדובר בכלי שאינו אפקטיבי דיו. חלק הארי של התמיכה המתקבלת מעמותות המזון מיועד לסלי מזון לפסח, דהיינו לטובת סיוע סמלי למועד חד פעמי. עמותות המזון הן שקובעות באילו מקומות יסייעו כאשר אין הן פועלות לפי קריטריונים אחידים וברורים".

    תגובות:

    יו"ר ש״ס אריה דרעי: זעקתם של 306 אלף ילדים שבעקבות התעללות הממשלה נשארים רעבים לפת לחם, היא הסיבה האמיתית שעל הממשלה הרעה הזו ללכת לבחירות. ״ממשלה שמפקירה את אזרחיה ואת ילדיה אין לה זכות קיום, אני קורא לכל חברי הקואליצייה שקצת חמלה נשארה בלבם, לוותר על הכיסא ולצאת מממשלת ההרעבה״.

    ח״כ יעקב אשר: ״בכל מדינה מתוקנת לאחר דו״ח חמור כזה על רוה"מ ושר האוצר להתפטר מתפקידם. ממשלה רעה ואטומת לב כזו לא הייתה הרבה מאוד שנים, ליברמן צודק צריך בחירות.״

    ח"כ אלי ישי: ממשלת ישראל חייה בעולם וירטואלי בתגובה לדוח מבקר המדינה אומר ח"כ אלי ישי: "דוח מבקר המדינה חושף את מה שאנחנו זועקים- ממשלת ישראל חייה בעולם וירטואלי. לא בעיית המע"מ על דירות ולא גובה שכר הבכירים במשק הם הבעיות עימן מתמודדים אזרחיה של ישראל ובפרט העניים שבה, אלו הבעיות עליהן הם חולמים ולחם בבוקר, מרק בצהריים וגבינה בערב לזה הם מתפללים. ממשלת ישראל מקבלת נכשל גדול בטיפול בנזקקים אבל הצטיינות ייתרה בפייסבוק".



    0 תגובות